지금까지 V+은/ㄴ N 중에서 어디가(무엇이) 제일 A+ 었/았/였어요?

Also Read

지금까지 여행중에서 어디가 제일았어요?
Where is the best place you have traveled to so far?
저는 재작년에 간 프랑스가 좋았어요.
I liked France that I went to the year before last.
왜 거기가 제일 기억에 남아요?
Why is there the most memorable place?
박물관과 미술관이 많아서 좋았어요. 그리고 시골 풍경이 아주 아름다웠어요.
It was nice because there are many museums and art galleries. And the scenery in the countryside was so beautiful.

지금까지 V+은/ㄴ N 중에서 어디가(무엇이) 제일 A+ 었/았/였어요?
It is used to ask about the best of all the past experiences.

지금까지중에서 무엇이 제일 재미있었어요?
What is the most interesting book that you have read so far?

지금까지 올라중에서 어디가 제일았어요?
Which is the highest mountain that you have climbed so far?

지금까지 중에서 무엇이 제일 자랑스러웠어요?
Among things that you have done so far, what is one thing that you are most proud of?

Related words
여행하다 to travel
재작년 the year before last
기억에 남다 to be memorable
박물관 a museum
미술관 an art gallery
시골 a countryside
풍경 a scenery
올라가다 to climb
자랑스럽다 to be proud of



Share this

Author:

안녕하세요? 즐거운 하루를 보내세요!ㅎㅎ

0 comments: